Hård træning på en regnfuld dag!

I dag skriver vi d. 24 September i kalenderen, som blot er endnu en regnfuld dag…. og hvad er bedre til at komme af med sine aggressioner over dette skodvejr, end en god gang træning?

Dagens træningspas stod på brystmusklerne, triceps og skulder. Inden jeg går igang med at beskrive min træning, bude jeg nok fortælle lidt mere om mig selv:
Jeg er en dreng på 18 år, der elsker at træne – så meget, at jeg kommer i dårligt humør, hvis jeg misser et træningspas. Jeg har trænet i omtrent 3 år, men først indenfor det seneste årstid, er det begyndt at blive mere seriøst, idet at jeg er begyndt at træne oftere og gå mere op i min kost og livsstil. Jeg er stoppet med fodbold, så jeg kan have mere tid til træning, hvilket vil sige, at jeg træner 6 gange om ugen. Kostplanen fik jeg lavet i samarbejde med en kostvejleder på baggrund af mit ligevægtsindtag – det er et tal, der på baggrund af din højde, alder, vægt samt fysiske aktivitet beregner, hvor mange proteiner og kcal du skal have om dagen i cut og bulk perioder. Hvis du ønsker at beregne dit ligevægsindtag, kan du beregne det lige her. I alle andre perioder end sommer bulker jeg, så mit daglige indtag skal helst ligge med 1-2.000 kcal i overskud. Ligeledes har jeg, i samråd med uddannede fysioterapeuter og træningsvejledere, lavet et såkaldt 2-split træningsprogram. I kan se mit træningsprogram her.

Men nu til dagens træningspas – Jeg laver som regel 5-6 brystøvelser, 2 triceps øvelser og 2 skulderøvelser.

Bryst:

Jeg lagde ud med at køre 3×8 bænkpres med 85kg, dernæst gik jeg over til at lave guillotine, som er hvor man kører stangen helt ned på halsen under hagen, i stedet for at køre den til brystet. Denne øvelse laver jeg altid i et Smith-stativ for at undgå skader. Men her kørte jeg med 3×8 med 70 kg. Dernæst kørte jeg skrå bænk, ligeledes 3×8 og med 70 kg. Derefter gik jeg over til min yndlingsøvelse – kabelflyers. Her kører jeg også 3×8 med 90 kg, hvorefter jeg går over til flyers på skrå bænk, dog også med kabel. Her kører jeg 3×8 med 50 kg, og afslutningsvis laver jeg kabeltræk til bryst med 60 kg. Efter disse 6 brystøvelser, er mit bryst god smadret, og derfor gik jeg videre til træning af mine triceps. 

Triceps:

2 helt almindelige tricepsøvelser – triceps-nedtræk og til sidst med tov over hovedet.

I triceps-nedtræk kører jeg 3×8 med 40 kg, og med tov over hovedet kører jeg med 50 kg.

 

Skulder:

Hvor jeg trænede førhen, havde vi kun frie vægte, og derfra har jeg ikke fravænnet mig de gamle “militær” øvelser endnu. Min træning af skuldre består derfor af 3×8 military press med vægtstang, der i alt udgør 35 kg, og tilsidst skulderpress med håndvægte, 3×8 med 45 kg.

Efter træningen var det hjem og blande en shake weight gainer, en banan samt 4 skiver rugbrød og 2 æg – MUMS! 

Jeg har planer om at lægge billeder op af min krop nu, så man kan følge udviklingen fra start til slut. 

 

Det var alt fra nu – ha’ det godt! 🙂

Skriv en kommentar